Ścieżka rozpoczyna się na ulicy Szlachtowskiej bocznej Na Potoku około kilometra od centrum Szczawnicy. Dalej prowadzi poprzez Przełęcz Klimontowską i szczyt Jarmuta 794 n.p.m do figury Matki Boskiej Niepokalanie Poczętej na polanie Andrzejówka . 3 km czas 1h 15min.
Początkowo idziemy ulicą Szlachtowską do ostatnich zabudowań, tu należy przejść na drugą stronę
Potoku Klimontowskiego, i dalej drogą gruntową. Po ponownym przekroczeniu strumienia wzdłuż
doliny przez 1,5 km aż do osiągnięcia po lewej stronie łąk, gdzie opuszczamy sąsiedztwo potoku
i kierujemy się w lewo do przełęczy 500 m.

Przełęcz Klimontowska 696 n.p.m

Na prawo 500 m dojście do szlaku niebieskiego prowadzące go wzdłuż Małych Pienin , na wprost 2 km zejście do Szlachtowej , na lewo droga na Jarmutę początkowo ostro w górę później zakosami w prawo i lewo. Do szczytu 800 m. 15 min. Piękne widoki na Pieniny i Tatry.
Kierujemy się na północ zostawiając po prawej stronie maszt przekaźnikowy dochodząc do polany
Andrzejówka, z której dostrzegamy rozległe widoki na Pieniny, Gorce i Beskid Sądecki. W dole
rozciąga się piękna panorama Szczawnicy , z tego miejsca można również zobaczyć zachód słońca
nad Pieninami . Na prawo od drogi około 200 m od szczytu wyłania się figura Matki Boskiej
Niepokalanie Poczętej.
Powrót tą samą drogą lub dalej w dół przez Siodełko, nieczynne kamieniołomy do osiedla Malinów
2 km w 40 minut stamtąd do centrum Szczawnicy (3,5 km).