„DAJMY NADZIEJĘ”
Postanowienia ogólne
- Stowarzyszenie o nazwie „Stowarzyszenie Dajmy Nadzieję”, zwane dalej „Stowarzyszeniem”, jest dobrowolnym, samorządnym i trwałym zrzeszeniem osób fizycznych i prawnych.
- Stowarzyszenie jest apolityczne.
- Stowarzyszenie działa na podstawie ustawy z dnia 7 kwietnia 1989.- Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. Nr 20 poz. 104 z późniejszymi zmianami) oraz niniejszego Statutu i z tego tytułu posiada osobowość prawną.
- Stowarzyszenie powołuje się na czas nieokreślony.
Siedzibą władz Stowarzyszenia jest miasto Szczawnica.
- Stowarzyszenie działa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i poza jej granicami.
- Stowarzyszenie może dla celów współpracy z zagranicą posługiwać się tłumaczeniem nazwy w wybranych językach obcych.
- Stowarzyszenie może posługiwać się skróconą nazwą ,,Dajmy Nadzieję”.
- 5
- Stowarzyszenie może przystępować do spółek i je tworzyć, innych stowarzyszeń, zrzeszeń, organizacji.
- Stowarzyszenie może zlecać prace innym stowarzyszeniom, fundacjom i firmom.
- Połączenie z innym podmiotem nie może nastąpić, jeżeli w jego wyniku mógłby ulec istotnej zmianie cele Stowarzyszenia.
- Stowarzyszenie może prowadzić działalność nieodpłatną w zakresie wskazanym w § 6 i § 7.
- Stowarzyszenie może prowadzić działalność gospodarczą na zasadach opisanych w § 25 Statutu.
- Stowarzyszenie nie prowadzi działalności w celu osiągnięcia zysku.
- Stowarzyszenie używa pieczęci, z zachowaniem obowiązujących w tym zakresie przepisów prawnych: podłużnej z napisem : Stowarzyszenie „Dajmy Nadzieję”, zawierającej dodatkowe dane identyfikacyjne Stowarzyszenia.
- W ramach swojej działalności Stowarzyszenie może ustanawiać certyfikaty, przyznawać dyplomy, stypendia.
Rozdział II
Cele i zadania.
Celem Stowarzyszenia jest działalność:
- Działalność w zakresie ekonomii społecznej oraz działalność na rzecz integracji i reintegracji społecznej oraz zawodowej w zakresie odbudowy i podtrzymania umiejętności uczestniczenia w życiu społeczności lokalnej i pełnienia ról społecznych w miejscu pracy, zamieszkania lub pobytu (reintegracja społeczna) lub odbudowa i podtrzymanie zdolności do samodzielnego świadczenia pracy na rynku pracy (reintegracja zawodowa).
- Pomoc społeczna na rzecz osób chorych, niepełnosprawnych i członków ich rodzin, na rzecz dzieci i młodzieży oraz na rzecz seniorów, w sferze:
– ochrony zdrowia i opieki społecznej,
– nauki, edukacji, oświaty i wychowania,
– sportu i kultury fizycznej,
– kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i tradycji,
– promocji i organizacji wolontariatu,
– turystyki,
- Działalność naukowa w tym w szczególności informacyjna, działalność profilaktyczna, działalność terapeutyczna skierowana do dzieci, młodzieży, dorosłych, w zakresie uzależnień, współuzależnień, przeciwdziałania przemocy, wykluczenia społecznego.
- Działalność oświatowa w tym w szczególności dbałość o wysoki poziom realizacyjny, merytoryczny i organizacyjny prowadzonej i wspieranej działalności oraz publikowanie artykułów, recenzji, broszur, folderów.
- Działalność kulturalna wspierająca pomoc podopiecznym w tym:
- wspieranie i pomoc innym organizacjom, instytucjom i osobom fizycznym w przedsięwzięciach oświatowo-kulturalnych, koncerty, festyny, licytacje przedmiotów pochodzących od darczyńców;
- popularyzacja współczesnych zjawisk oraz tendencji we wszystkich dziedzinach życia kulturalnego i społecznego oraz promowanie wartościowych zjawisk tradycyjnych.
- działania na rzecz rozwoju i promocję wsi, regionu i ich mieszkańców poprzez podnoszenie ich atrakcyjności oraz kształtowanie pozytywnego wizerunku, a przede wszystkim społeczna akceptacja niepełnosprawnych, osób przewlekle chorych i seniorów.
- Działalność w zakresie kultury fizycznej i sportu w tym organizowanie zajęć sportowych dla podopiecznych.
- Działalność dobroczynna oraz pomoc społeczna dla podopiecznych.
- Działalność w zakresie ochrony zdrowia i pomocy społecznej. Wspieranie inicjatyw i organizowanie działalności promujących zdrowie ze szczególnym uwzględnieniem ochrony i promocji zdrowia oraz prowadzenie ekspertyz, analiz.
- Działalność w zakresie rehabilitacji zawodowej i społecznej inwalidów w tym rozwijanie i wspieranie idei wolontariatu,
- Skupianie i integrowanie osób prawnych i fizycznych w organizację podejmującą wszelkie działania realizowane w następujących obszarach: sztuka, edukacja, rekreacja, sport, animacja, kultura, oświata, turystyka, ochrona środowiska, rozwój regionalny i lokalny, pomoc społeczna, rozwijanie społeczeństwa obywatelskiego na rzecz osób niepełnosprawnych, chorych oraz starszych (seniorów).
- Wspieranie, integrowanie i animowanie aktywności społeczności lokalnej. W szczególności dzieci, młodzieży, osób dorosłych, seniorów, niepełnosprawnych. Integrowanie środowisk poprzez prowadzenie działalności edukacyjnej, kulturalnej, rekreacyjnej, towarzyskiej. Przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu.
Stowarzyszenie realizuje swoje cele:
- W zakresie pomocy społecznej i działalności na rzecz chorych i niepełnosprawnych, poprzez:
- organizowanie i prowadzenie warsztatów terapii zajęciowej,
- finansowanie i prowadzenie ośrodków wypoczynkowo – terapeutyczno- rehabilitacyjnych,
- pomoc rzeczową na rzecz osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej,
- wspieranie i utrzymywanie kontaktu zarówno z osobami chorymi, niepełnosprawnymi jak i ich rodzinami,
- ułatwianie aktywności społecznej, w tym likwidowanie uprzedzeń wobec osób niepełnosprawnych,
- organizowanie festiwali, koncertów, festynów, konkursów, wystaw,
- przyznawanie stypendiów umożliwiających naukę osobom niepełnosprawnym,
- pomoc rzeczową na rzecz osób niepełnosprawnych i chorych,
- działanie na rzecz osób chorych i niepełnosprawnych fizycznie i psychicznie, które ma na celu przywrócenie tym osobom pełnej lub maksymalnej sprawności fizycznej i psychicznej, a także zdolności do pracy i czynnego życia,
- konsultacje ze specjalistami,
- tworzenie grup wsparcia dla osób niepełnosprawnych,
- organizowanie, prowadzenie i finansowanie rehabilitacji społecznej i zawodowej, w tym organizowanie i finansowanie wyjazdów i turnusów rehabilitacyjnych,
- współdziałanie z organami administracji państwowej i samorządowej, placówkami służby zdrowia, mediami oraz innymi organizacjami krajowymi i międzynarodowymi działającymi na rzecz osób chorych i niepełnosprawnych,
- pomoc w doborze i otrzymaniu sprzętu rehabilitacyjnego oraz innych urządzeń ułatwiających opiekę nad chorym,
- dofinansowanie kompleksowej opieki pielęgniarsko-rehabilitacyjnej oraz wszelkiej terapii prowadzonej przez wykwalifikowany personel medyczny,
- organizacja szkoleń pielęgniarsko-rehabilitacyjnych dla rodzin i opiekunów osób po udarach i innych urazach neurologicznych,
- organizowanie zajęć z psychoterapii, terapii ruchowej oraz szkoleń dla rodzin i opiekunów chorych osób,
- finansowanie usług związanych z poprawą ich kondycji fizycznej i psychicznej,
- pozyskiwanie środków finansowych na wskazane powyżej cele, dotacji, grantów itp.
- organizowanie kwest, zbiórek pieniężnych wśród osób fizycznych, firm w kraju i za granicą,
- pozyskiwanie darczyńców okolicznościowych i stałych.
- W zakresie sportu i kultury fizycznej,
- rozwijanie różnych form kultury fizycznej w środowisku dzieci i młodzieży, osób starszych, chorych, niepełnosprawnych,
- udział członków stowarzyszenia w imprezach lokalnych, ogólnopolskich i międzynarodowych,
- organizowanie zajęć sportowych oraz stwarzanie warunków dla zapewnienia rozwoju i uzdolnień z ukierunkowaniem na różne dyscypliny sportowe,
- stwarzanie utalentowanej sportowo młodzieży możliwości osiągania mistrzostwa sportowego,
- organizowanie działalności sportowej ze szczególnym uwzględnieniem funkcji zdrowotnych,
- ochrona i promocja zdrowia poprzez sport i turystykę,
- promocja zdrowego stylu życia, wolnego od uzależnień,
- kształtowanie pozytywnych cech charakteru osobowości dzieci i młodzieży,
- W zakresie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i tradycji:
- organizowanie zajęć muzycznych, tanecznych, i pokrewnych z muzyką dla dzieci, młodzieży i dorosłych.
- zakładanie i prowadzenie ognisk muzycznych oraz innych form kształcenia muzycznego,
- zakup sprzętu niezbędnego do prowadzenia Stowarzyszenia, zajęć muzycznych, sali prób, studia nagrań,
- organizowanie i udostępnianie pomieszczeń na próby,
- prowadzenie studia nagrań, realizacji dźwiękowych,
- organizowanie imprez kulturalnych takich jak koncerty, wernisaże, wystawy, konkursy, pokazy muzyczne i taneczne,
- organizowanie obozów muzycznych, warsztatów muzycznych lokalnych i wyjazdowych,
- zdobywanie materialnego wsparcia osób i instytucji, w szczególności środków z funduszy europejskich,
- współpracę z władzami samorządowymi, państwowymi, społecznymi i kulturalnymi oraz innymi organizacjami społecznymi,
- realizowanie pozaszkolnych form edukacji artystycznej,
- działalność twórcza związana z kulturą i rozrywką,
- działalność w zakresie nagrań dźwiękowych i muzycznych,
- działalność zwiększającą dostęp do uczestnictwa w kulturze osobom niepełnosprawnym,
- promocję i organizację wolontariatu w obrębię działalności kulturalnej.
- w zakresie nauki, edukacji, oświaty i wychowania poprzez:
- prowadzenie szkoleń, warsztatów, działalności edukacyjnej,
- prowadzenie działalności wydawniczej,
- prowadzenie działalności informacyjnej poprzez prowadzenie portalu internetowego,
- tworzenie nowoczesnych programów informacyjnych, zwłaszcza poprzez wydawnictwa (podręczniki, biuletyny, plakaty, ulotki, itp.), Internet oraz bezpośrednie szkolenia i spotkania;
- w zakresie promocji i organizacji wolontariatu poprzez:
- współorganizowanie gali wolontariatu,
- organizowanie innych akcji wspierających wolontariat w tym w środkach masowego przekazu,
- pozyskiwanie środków na propagowanie wolontariatu wśród grup, do których adresujemy nasze działania
- zajęć warsztatowych dla dzieci i młodzieży propagujących idę wolontariatu.
- poprzez współpracę z władzami samorządowymi, rządowymi, sektorem gospodarczym i organizacjami pozarządowymi w zakresie wymienionym w celach działania stowarzyszenia.
- w zakresie działalności na rzecz osób uzależnionych i współuzależnionych poprzez:
- organizowanie i prowadzenie grup wsparcia,
- organizowanie i prowadzenie grup socjoterapeutycznych,
- prowadzenie poradnictwa w zakresie kierowania do grup terapeutycznych,
- gromadzenia aktualnej bazy ośrodków leczenia uzależnień i wsparcia współuzależnionych,
- organizacji obozów socjoterapeutycznych dla dzieci i młodzieży,
- organizacje porad prawnych,
- działalność edukacyjną i profilaktyczną.
- Pomoc pośrednia i bezpośrednia osobom uzależnionym w znalezieniu i otrzymaniu miejsca w ośrodku odwykowym.
- ochrona środowiska
- Prowadzenie szkoleń oraz akademii związanych z odnawialnymi źródłami energii
- pozyskiwanie środków na ochronę środowiska.
- akcje informacyjno edukacyjne związane z recyklingiem.
8
- Stowarzyszenie opiera swoją działalność na pracy społecznej członków.
- Stowarzyszenie do prowadzenia spraw związanych ze swą działalnością może zatrudniać pracowników w tym swoich członków.
- Członkowie zarządu oraz komisji rewizyjnej mogą otrzymywać wynagrodzenie za czynności związane z pełnioną funkcją.
- Wynagrodzenie, o którym mowa powyżej nie może przekraczać wartości, o której mowa w art. 9 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, z zastrzeżeniem § 23 ust. 2 lit. d) Statutu.
Rozdział III
Członkowie Stowarzyszenia.
- 9
Członkowie Stowarzyszenia dzielą się na:
- członków zwyczajnych,
- członków wspierających,
- członków honorowych.
- 10
Członkami zwyczajnymi Stowarzyszenia mogą być osoby fizyczne pełnoletnie – obywatele polscy i cudzoziemcy, mający pełną zdolność do czynności prawnych, które popierają cele Stowarzyszenia oraz deklarują i dają rękojmię czynnego uczestnictwa w realizacji celów Stowarzyszenia. Członkiem stowarzyszenia mogą być również osoby niepełnoletnie w zakresie wskazanym w ustawie prawo o stowarzyszeniach.
- przyjęciu osoby w poczet członków zwyczajnych Stowarzyszenia decyduje Zarząd Stowarzyszenia w formie uchwały, na podstawie pisemnej deklaracji kandydata.
- Od odmowy przyjęcia w poczet członków zwyczajnych zainteresowanemu przysługuje prawo odwołania się do Walnego Zgromadzenia, którego uchwała w tym przedmiocie jest ostateczna.
- Członek zwyczajny Stowarzyszenia posiada:
- czynne i bierne prawo wyborcze do władz Stowarzyszenia,
- prawo uczestniczenia w spotkaniach, imprezach i innych działaniach wynikających z realizacji celów Stowarzyszenia.
- Członek zwyczajny Stowarzyszenia jest obowiązany:
- brać czynny udział w pracach Stowarzyszenia,
- przestrzegać postanowień Statutu oraz uchwał władz Stowarzyszenia,
- nie naruszać solidarności organizacyjnej Stowarzyszenia,
- regularnie płacić składki członkowskie.
- Utrata członkostwa następuje przez skreślenie lub wykluczenie członka zwyczajnego.
- Skreślenie z listy członków zwyczajnych Stowarzyszenia dokonuje Zarząd Stowarzyszenia w następujących przypadkach:
- rezygnacji z członkostwa złożonej przez członka na piśmie,
- nie usprawiedliwionego zalegania przez członka, mimo pisemnego upomnienia, z opłatą składek za okres przekraczający 1 rok,
- śmierci członka.
- Wykluczenie członka zwyczajnego Stowarzyszenia dokonuje Zarząd Stowarzyszenia w następujących wypadkach:
- prowadzenie działalności rażąco sprzecznej z niniejszym statutem,
- działanie na szkodę Stowarzyszenia,
- popełnienia czynu, który dyskwalifikuje daną osobę jako członka Stowarzyszenia.
- Przed podjęciem uchwały w sprawach określonych w 13 ust.2 pkt. a, b i w ust. 3, Zarząd umożliwia członkowi złożenie wyjaśnienia na piśmie lub osobiście na posiedzeniu Zarządu.
- Od uchwały Zarządu w sprawie, o której mowa w §13 ust.2 pkt. a, b i w ust. 3 członek Stowarzyszenia może odwołać się w terminie 14 dni od podjęcia uchwały lub powzięcia o niej wiadomości, do Walnego Zgromadzenia.
- Członkiem wspierającym może być osoba fizyczna lub prawna bez względu na jej miejsce zamieszkania i siedzibę w kraju lub zagranicą, która za swą zgodą zostanie przyjęta do Stowarzyszenia przez Zarząd Stowarzyszenia.
- Członek wspierający opłaca składkę członkowską w zadeklarowanej przez siebie wysokości.
- Członek wspierający jest zobowiązany do regularnego wywiązywania się z deklarowanych świadczeń i przestrzegania ustaleń zawartych w podpisanej deklaracji.
- 15
- Członkiem honorowym Stowarzyszenia może zostać osoba fizyczna szczególnie zasłużona dla rozwoju idei stowarzyszenia „Dajmy Nadzieję”.
- Godność członka honorowego nadaje Walne Zgromadzenie na wniosek Zarządu
- Członek honorowy ma obowiązek przestrzegania Statutu i uchwał władz Stowarzyszenia.
- 16
Członkowie wspierający i członkowie honorowi mają prawo uczestniczenia w pracach i imprezach organizowanych przez Stowarzyszenie, a z głosem doradczym– także w Walnym Zgromadzeniu Stowarzyszenia. §13 niniejszego Statutu stosuje się także odpowiednio do członków wspierających i honorowych Stowarzyszenia.
Rozdział IV
Władze Stowarzyszenia
17
Władzami Stowarzyszenia są:
- Walne Zgromadzenie Stowarzyszenia.
- Zarząd.
- Komisja Rewizyjna.
18
Kadencja wszystkich władz wybieralnych w Stowarzyszeniu trwa pięć lat. W przypadku zmniejszenia składu władz w czasie trwania kadencji, władze te mogą dokooptować nowych członków na okres do końca kadencji.
19
- Uchwały wszystkich władz Stowarzyszenia zapadają zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania w głosowaniu jawnym, jeżeli dalsze postanowienia Statutu nie stanowią inaczej. Przy równej liczbie głosów decyduje głos przewodniczącego zebrania.
- Uchwały Walnego Zgromadzenia są ostateczne w postępowaniu wewnętrznym.
20
- Walne Zgromadzenie Stowarzyszenia stanowi z zastrzeżeniem postanowień § 16 zebranie wszystkich członków zwyczajnych.
- W Zgromadzeniu winna uczestniczyć co najmniej połowa członków uprawnionych do głosowania w pierwszym terminie, a w drugim – może skutecznie obradować, bez względu na liczbę uczestników.
21
- Do kompetencji Zgromadzenia należy:
- uchwalanie planów działania oraz gospodarki finansowej Stowarzyszenia.
- podejmowanie uchwał w sprawach zmian statutu lub rozwiązania Stowarzyszenia.
- wybór Zarządu Stowarzyszenia.
- wybór Komisji Rewizyjnej.
- uchwalanie regulaminów Stowarzyszenia w tym regulaminu obradowania
Walnego Zgromadzenia.
6) uchwalanie wysokości składek członkowskich.
7) podejmowanie uchwał w sprawach absolutorium dla Zarządu Stowarzyszenia na wniosek Komisji Rewizyjnej.
8) rozpatrywanie odwołań od uchwał Zarządu Stowarzyszenia oraz Komisji Rewizyjnej
- Zgromadzenie zwołuje Walne Zgromadzenie, powiadamiając skutecznie wszystkich członków Zgromadzenia o terminie, miejscu i proponowanym porządku obrad na co najmniej 14 dni przed planowanym posiedzeniem Zgromadzenia:
- a) przynajmniej raz w roku, z własnej inicjatywy.
- b) na wniosek Komisji Rewizyjnej (w ciągu dwóch tygodni od otrzymania wniosku).
- c) na wniosek co najmniej 5 członków zwyczajnych
- 22
- Do zadań Zarządu Stowarzyszenia należą wszystkie sprawy nie zastrzeżone do kompetencji innych organów Stowarzyszenia, w szczególności::
- a) wykonywanie uchwał Walnego Zgromadzenia.
- b) prowadzenie działalności finansowej w ramach wyznaczonych przez Walne Zgromadzenie.
- c) reprezentowanie Stowarzyszenia i działanie w jego imieniu.
- d) dysponowanie majątkiem Stowarzyszenia w ramach uprawnień przyznanych przez Walne
Zgromadzenie.
- e) sporządzanie sprawozdań z działalności.
- f) przygotowywanie projektów uchwał dla Walnego Zgromadzenia oraz regulaminów wewnętrznych.
- Zarząd Stowarzyszenia składa się z 3 osób, wybieranych przez Walne Zgromadzenie Stowarzyszenia.
- Pracą Zarządu kieruje Prezes Zarządu Stowarzyszenia.
- Posiedzenia Zarządu Stowarzyszenia zwoływane są przez Prezesa.
- Członkowie Zarządu nie mogą być skazani wyrokiem prawomocnym za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe.
- Członek Zarządu może być zawieszony w czynnościach lub odwołany ze składu Zarządu, jeżeli nie wykonuje przyjętych obowiązków, działa niezgodnie ze statutem bądź w inny sposób zawiódł zaufanie członków Stowarzyszenia.
- Uchwałę o zawieszeniu w czynnościach lub odwołaniu członka Zarządu podejmuje Walne Zebranie Stowarzyszenia.
- Członkowie Zarządu mogą być zatrudniani na podstawie stosunku pracy, powołania lub innych umów o charakterze cywilnoprawnym za wynagrodzeniem określonym w stosownej umowie z zastrzeżeniem § 8 ust. 4 Statutu.
23
- Komisja Rewizyjna, o ile Walne Zgromadzenie nie zdecyduje inaczej, składa się z 3 osób. Komisja wybiera ze swego grona Przewodniczącego, jego zastępcę i sekretarza.
- Do zadań Komisji Rewizyjnej należy:
- sprawdzanie zgodności działalności Zarządu Stowarzyszenia z uchwałami Walnego Zgromadzenia i Statutem, w tym celu Komisja może przeprowadzać kontrole, uchwalać wnioski i wystąpienia pokontrolne,
- wnioskowanie o zwołanie Walnego Zgromadzenia.
- składanie Walnemu Zgromadzeniu sprawozdań z wnioskami o absolutorium dla Zarządu Stowarzyszenia.
- w przypadku ubiegania się przez Stowarzyszenie o status organizacji pożytku publicznego, członkowie komisji rewizyjnej:
- nie mogą być członkami organu zarządzającego ani pozostawać z członkami organu zarządzającego w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu, w stosunku pokrewieństwa, powinowactwa lub podległości służbowej,
- nie mogą być skazani wyrokiem prawomocnym za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe,
- mogą otrzymywać z tytułu pełnienia funkcji w tym organie zwrot uzasadnionych kosztów lub wynagrodzenie w wysokości nie wyższej niż przeciętne miesięczne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw ogłoszone przez Prezesa GUS za rok poprzedni.
Rozdział V
Majątek Stowarzyszenia
- 24
- Fundusze i majątek Stowarzyszenia stanowią:
- a) składki członkowskie.
- b) dotacje, darowizny, spadki, zapisy oraz dochody z ofiarności publicznej.
- c) wpływy z działalności gospodarczej.
- Funduszami i majątkiem Stowarzyszenia zarządza Zarząd w ramach przekazanych kompetencji przez Zgromadzenie.
- Zabrania się:
- udzielania pożyczek lub zabezpieczania zobowiązań majątkiem organizacji w stosunku do jej członków, członków organów lub pracowników oraz osób, z którymi członkowie, członkowie organów oraz pracownicy organizacji pozostają w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia albo są związani z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli, zwanych dalej „osobami bliskimi”,
- przekazywania ich majątku na rzecz ich członków, członków organów lub pracowników oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, w szczególności, jeżeli przekazanie to następuje bezpłatnie lub na preferencyjnych warunkach,
- wykorzystywania majątku na rzecz członków, członków organów lub pracowników oraz ich osób bliskich na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, chyba że to wykorzystanie bezpośrednio wynika z celu statutowego,
- zakupu towarów lub usług od podmiotów, w których uczestniczą członkowie organizacji, członkowie jej organów lub pracownicy oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich lub po cenach wyższych niż rynkowe.
- Do reprezentowania Stowarzyszenia oraz do zaciągania zobowiązań majątkowych upoważnionych jest dwóch członków Zarządu działających łącznie.
- W umowach między stowarzyszeniem a członkiem zarządu oraz w sporach z nim stowarzyszenie reprezentuje członek organu kontroli wewnętrznej wskazany w uchwale tego organu lub pełnomocnik powołany uchwałą walnego zebrania członków.
ROZDZIAŁ VI
DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZA
- 25
- Stowarzyszenie może prowadzić działalność gospodarczą na ogólnych zasadach określonych w odrębnych przepisach, w rozmiarach i w zakresie służącym realizacji jego celów statutowych.
- Działalność gospodarczą Stowarzyszenie może prowadzić w zakresie:
77.39.Z 47.74.Z 88.10.Z 49.32.Z 85.52.Z 85.59.B85.60.Z 86.90.D 88.99.Z 96.03.Z
O podjęciu lub zakończeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez Stowarzyszenie decyduje każdorazowo Zarząd Stowarzyszenia w formie uchwały w przedmiocie rozpoczęcia lub zakończenia prowadzenia przez Stowarzyszenie działalności gospodarczej. Dochód z takiej działalności służy wyłącznie realizacji celów statutowych Stowarzyszenia i nie może zostać przeznaczony do podziału pomiędzy pracowników Stowarzyszenia, członków Stowarzyszenia oraz członków organów Stowarzyszenia, a całkowity zysk uzyskany przez Stowarzyszenie z działalności gospodarczej może być przeznaczony wyłącznie na:
- wzmocnienie potencjału przedsiębiorstwa, tworząc tzw. kapitał niepodzielny oraz,
- na realizację celów, o których mowa w § 6 Statutu, w szczególności: na reintegrację zawodową i społeczną, o której mowa w § 6 ust. 1 oraz działalność pożytku publicznego prowadzoną na rzecz społeczności lokalnej,
- O tym jaka część zysku ma zostać przeznaczona na wzmocnienie potencjału przedsiębiorstwa o jakim mowa powyżej, a jaka na realizację celów, o których mowa w § 6 Statutu decyduje każdorazowo Zarząd Stowarzyszenia w formie uchwały.
Rozdział VII
Postanowienia końcowe
- 26
- Uchwałę w sprawie zmian Statutu oraz likwidacji Stowarzyszenia podejmuje Zgromadzenie bezwzględną większością głosów przy obecności co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania
- W przypadku rozwiązania się Stowarzyszenia, Walne Zgromadzenie decyduje o przeznaczeniu majątku Stowarzyszenia i powołuje Komisję Likwidacyjną, która przeprowadzi likwidację Stowarzyszenia.
- Środki finansowe i majątek pozostały po likwidacji Stowarzyszenia mogą zostać przeznaczone mocą uchwały Walnego Zgromadzenia na rzecz działających w RP stowarzyszeń i fundacji o zbliżonych celach.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Statutem mają zastosowanie postanowienia prawa o stowarzyszeniach.